cyfrowe oświetlenie i rendering. wydanie ii full, moje ebooki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Cyfrowe oœwietlenie
i rendering. Wydanie II
Autor: Jeremy Birn
T³umaczenie: Remigiusz Zagrobelski
ISBN: 978-83-246-0790-7
Tytu³ orygina³
Format: B5, stron: 448
Naucz siê manipulowaæ oœwietleniem i twórz profesjonalne grafiki
Poznaj zaawansowane techniki renderingu
Zrozum w³aœciwoœci œwiat³a
Korzystaj z rozwi¹zañ stosowanych przez profesjonalistów
Jeœli chcesz tworzyæ perfekcyjne renderingi, musisz nauczyæ siê panowaæ nad szczegó³ami.
Tworzenie realistycznych grafik wymaga uwzglêdnienia licznych w³aœciwoœci œwiat³a
i to niezale¿nie od u¿ywanych narzêdzi. Dziêki znacznemu postêpowi w dziedzinie
oprogramowania do renderingu i ogólnej dostêpnoœci wydajnych narzêdzi koñcowe
efekty pracy zale¿¹ g³ównie od specjalistycznej wiedzy.
W zdobyciu wiêkszej iloœci informacji na ten temat pomo¿e Ci ksi¹¿ka „Cyfrowe
oœwietlenie i rendering. Wydanie II”. Autor przedstawia w niej najnowsze techniki
renderingu, które mo¿esz zastosowaæ w dowolnym pakiecie do tworzenia grafiki
trójwymiarowej. Poznasz miêdzy innymi sposoby komponowania modeli trójwymiarowych
z otoczeniem i nauczysz siê naœladowaæ w³aœciwoœci prawdziwej kamery. Dowiesz siê
równie¿, jak manipulowaæ najwa¿niejszymi w³aœciwoœciami œwiat³a oraz jak utworzyæ
efektowne demo do w³asnego portfolio. Dziêki lekturze tej ksi¹¿ki Twoje prace zyskaj¹
now¹ jakoœæ.
Podstawy projektowania oœwietlenia
Zaawansowane techniki renderingu
Manipulowanie w³aœciwoœciami œwiat³a
Projektowanie realistycznych materia³ów i tekstur
Renderowanie w kilku przebiegach
Tworzenie portfolio
Praktyki stosowane przez profesjonalistów
Stosuj profesjonalne techniki do tworzenia perfekcyjnych renderingów
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
 Spis treści
Przedmowa
11
Kto powinien przeczytać tę książkę?
11
Wymagania dotyczące oprogramowania
12
Oprogramowanie 3D
12
Oprogramowanie 2D
12
O niniejszym wydaniu
13
Rozdział 1.
Podstawy projektowania oświetlenia
15
Umotywowanie istnienia źródła światła
16
Przestrzeń pozaekranowa
16
Właściwości światła
17
Światło bezpośrednie i pośrednie
19
Oszukiwanie
19
Oszukiwanie w lmach
22
Wizualne cele projektowania oświetlenia
22
Czytelność obiektów
22
Przekonujące obiekty
23
Ulepszanie shaderów i efektów
24
Zachowywanie ciągłości
24
Przyciąganie wzroku widza
25
Wpływ emocji
25
Ćwiczenia oświetleniowe
26
Środowisko pracy
28
Kreatywna kontrola
29
Rozdział 2.
Podstawy oświetlenia i dobre praktyki
31
Początki
32
Rodzaje świateł
33
Światła punktowe
33
Światła typu spot (re ektor)
34
Światła kierunkowe
37
Światła powierzchniowe
38
Modele służące za źródła światła
40
Kopuły nieba
41
Światło otoczenia
41
 4
Cyfrowe oświetlenie i rendering
Parametry i opcje
43
Zanikanie
43
Odbicia rozpraszające i kierunkowe
47
Łączenie świateł
49
Gobosy
50
Oświetlenie w procesie produkcji
52
Kiedy oświetlać
52
Pętla informacji zwrotnej
53
Nazywanie świateł
54
Zarządzanie wersjami
55
Ćwiczenia
56
Rozdział 3.
Cienie i okluzja
59
Wizualne funkcje cieni
60
Określanie zależności przestrzennych
60
Ukazywanie nowych pro li
61
Ulepszanie kompozycji
62
Dodawanie kontrastu
62
Wskazywanie na obecność przestrzeni pozaekranowej
63
Integrowanie elementów
64
Które światła potrzebują cieni?
65
Mnogość cieni
65
Cienie uzupełniające
66
Kolor cienia
67
Testowanie cieni
69
Kształt cienia i perspektywa
70
Algorytmy cieni
71
Cienie wykorzystujące mapy głębokości
71
Cienie raytracingowe
78
Ostre i miękkie cienie
82
Ostre i miękkie światło
84
Miękkie cienie z mapami głębokości
85
Miękkie cienie raytracingowe
87
Okluzja
90
Okluzja otoczenia
90
Okluzja w globalnym oświetleniu
91
Inne rodzaje okluzji
93
Imitowanie cieni
94
Światła ujemne
94
Światła służące wyłącznie do tworzenia cieni
95
Spis treści
5
Obiekty cienia
97
Wypalanie oświetlenia
98
Wnioski
100
Ćwiczenia
101
Rozdział 4.
Oświetlenie środowiska i budynków
103
Światło dzienne
104
Światło słoneczne
104
Światło nieba
107
Światło pośrednie
110
Sceny nocne
112
Światła sztuczne
114
Oświetlanie emitera
114
Regulowanie świateł sztucznych
115
Oświetlanie okien
117
Symulowanie światła pośredniego
119
Kąty
123
Oświetlenie zdradzające źródło
125
Globalne oświetlenie
126
Konwencjonalne radiosity
130
Mapowanie fotonowe
131
Final gathering
133
Kaustyka
134
Okluzja otoczenia
138
Ćwiczenia
140
Rozdział 5.
Oświetlenie stworzeń, postaci i animacji
143
Modelowanie za pomocą światła
144
Kierunkowość
145
Wyrazistość
147
Oświetlenie trójpunktowe
149
Warianty
150
Narzędzia, nie zasady
152
Funkcje świateł
153
Światła kluczowe
153
Światła wypełniające
155
Światło odbite
157
Światła kontrowe
158
Światła półkontrowe
162
Światło odbijane w sposób kierunkowy (rozbłyski)
162
6
Cyfrowe oświetlenie i rendering
Kwestie związane z oświetlaniem animacji postaci
164
Klatki testowe
165
Łączenie świateł z postaciami
165
Zmiany w technologii
166
Rozpraszanie podpowierzchniowe
168
Oświetlenie włosów
172
Oświetlenie oczu
172
Ćwiczenia
176
Rozdział 6.
Kamery i ekspozycja
179
Zrozumieć liczby przysłony i głębię ostrości
180
Imitowanie prawdziwych obiektywów
182
Reguła dwóch trzecich
183
Odległość hiperfokalna
183
Efekty bokeh
184
Frame rate
185
Realistyczne rozmycie ruchu (motion blur)
185
Czas otwarcia migawki i kąt migawki
185
Mit ogona komety
188
Rozmywanie ruchu obrotowego
189
Półobrazy wideo
190
Czułość lmu
192
Ekspozycja fotogra czna
193
System strefowy
194
Histogramy
195
Imitowanie niedoskonałości obiektywu
197
Zniekształcenia obiektywu
197
Aberracja chromatyczna
200
Winietowanie
200
Flary i halo
201
Ćwiczenia
203
Rozdział 7.
Kompozycja i inscenizacja
205
Rodzaje ujęć
206
Rozmiary planów
206
Inscenizacja głębinowa
208
Ujęcia subiektywne
208
Plan podwójny
210
Ujęcie przez ramię
210
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cocksparrer.xlx.pl
  • Strona Główna
  • dr George K. Simon Jr. wilk w owczej skórze. jak zdemaskować przeciwnika i skutecznie bronić się przed manipulacją cała książka, ebooki` -2271 plików
  • ebooks mega list epub, Ebooki-megazestaw-EPUB
  • de La Fontaine Jean - Bajki, Gry ANDROID, ebooki tablet kids, bajki dla dzieci (tekst)
  • equinox-Iviii, Ebooki, magia, medytacja, rytualy, paranormalne, The Equinox Vol. 1 - Nos. 1-10
  • equinox-Iiv, Ebooki, magia, medytacja, rytualy, paranormalne, The Equinox Vol. 1 - Nos. 1-10
  • equinox-Iiii, Ebooki, magia, medytacja, rytualy, paranormalne, The Equinox Vol. 1 - Nos. 1-10
  • equinox-Iix, Ebooki, magia, medytacja, rytualy, paranormalne, The Equinox Vol. 1 - Nos. 1-10
  • eBook - Wind Power - Wind turbine construction plans SAVONIUS cp1, Ebooki
  • equinox-Ii, Ebooki, magia, medytacja, rytualy, paranormalne, The Equinox Vol. 1 - Nos. 1-10
  • eBay Photography the Smart Way - Creating Great Product Pictures That Will Attract Higher Bids and Sell Your Items Faster, EBOOKI
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • loko1482.xlx.pl