delphi 6. Ćwiczenia praktyczne cała książka, ebooki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Delphi 6.
SPIS TRECI
Æwiczenia praktyczne
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Adam Boduch
ISBN: 83-7197-930-4
Format: B5, stron: 128
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Tysi¹ce programistów na ca³ym wiecie u¿ywa Delphi do tworzenia programów
w systemie Windows. Wygodne rodowisko programistyczne, bogata biblioteka
gotowych modu³ów oraz prostota obs³ugi wzorowanego na Pascalu jêzyka ObjectPascal
to niezaprzeczalne atuty Delphi.
„Delphi 6. Æwiczenia praktyczne” to ksi¹¿ka, która pozwoli Ci w szybkim tempie
opanowaæ podstawowy warsztat programisty i rozpocz¹æ tworzenie pierwszych
aplikacji. Poznasz zintegrowane rodowisko programistyczne Delphi, a nastêpnie,
krok po kroku, za pomoc¹ praktycznych æwiczeñ opanujesz jêzyk ObjectPascal.
Autor unika informatycznego ¿argonu, a sprawy skomplikowane t³umaczy w sposób
jasny i zwiêz³y, co czyni tê ksi¹¿k¹ idealn¹ dla osób, które dopiero rozpoczynaj¹
swoj¹ przygodê z programowaniem.
Poznasz miêdzy innymi:

Podstawy projektowania obiektowego

rodowisko programistyczne Delphi

Jêzyk ObjectPascal: instrukcje, zmienne i typy danych

Programowanie grafiki

Obs³ugê dwiêku w Delphi

Pisanie aplikacji internetowych
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
 Spis treci
Wstp.............................................................................................................................................................. 5
Rozdział 1.
Zaczynamy.....................................................................................................................................................7
Rzut oka na rodowisko ...............................................................................................................7
Paleta komponentów..............................................................................................................8
Projektant formularzy ............................................................................................................8
Drzewo obiektów ...................................................................................................................8
Inspektor obiektów.................................................................................................................9
Jak to działa? ................................................................................................................................9
Podsumowanie ...........................................................................................................................10
Rozdział 2. Zabawa z Object Pascalem .................................................................................................................11
Tworzymy pierwszy program ....................................................................................................11
Budowa programu................................................................................................................11
Uruchamianie programu ......................................................................................................14
Zapisywanie programu.........................................................................................................14
Otwieranie i zamykanie projektu .........................................................................................15
Pisanie kodu aplikacji.................................................................................................................15
Aplikacje konsolowe..................................................................................................................17
Wpisywanie tekstu na konsoli .............................................................................................18
Odczytywanie tekstu z konsoli ............................................................................................19
P1tle............................................................................................................................................21
P1tla for................................................................................................................................21
P1tla repeat...........................................................................................................................22
P1tla while............................................................................................................................23
Funkcje Break i Continue ....................................................................................................24
Instrukcje warunkowe ................................................................................................................24
Procedury ...................................................................................................................................28
Funkcje.......................................................................................................................................30
Moduły .......................................................................................................................................34
Doł7czanie modułu do aplikacji...........................................................................................35
Dost1pno8 zmiennych ........................................................................................................36
Tablice........................................................................................................................................38
Tablice dynamiczne .............................................................................................................40
Rekordy ......................................................................................................................................41
Podsumowanie ...........................................................................................................................43
 4
Delphi 6. wiczenia praktyczne
Rozdział 3. Projektowanie obiektowe..................................................................................................................45
Klasa TThread............................................................................................................................45
Pierwszy w7tek ....................................................................................................................45
Wstrzymywanie i uruchamianie w7tku................................................................................47
Kilka w7tków naraz .............................................................................................................48
Gra „The Ball” ...........................................................................................................................50
Zarys gry ..............................................................................................................................51
Budowa interfejsu ................................................................................................................51
Kod aplikacji........................................................................................................................51
Kilka formularzy w jednym projekcie .......................................................................................58
Klasy...........................................................................................................................................62
Tworzenie własnych klas.....................................................................................................64
Konstruktory i destruktory...................................................................................................66
Dziedziczenie klas ...............................................................................................................67
Przedefiniowanie metod.......................................................................................................68
Sekcje klasy .........................................................................................................................70
Podsumowanie ...........................................................................................................................71
Rozdział 4. Programowanie grafiki ....................................................................................................................... 73
Wywietlanie tekstu ...................................................................................................................73
Funkcja DrawText ...............................................................................................................75
Ładowanie obrazków .................................................................................................................76
TBitmap ...............................................................................................................................76
TJPEGImage ........................................................................................................................76
Tworzenie tekstu i grafiki ....................................................................................................77
Figury geometryczne..................................................................................................................77
Prosty edytor graficzny ..............................................................................................................79
Animacje ....................................................................................................................................85
Grafika w formacie Flasha .........................................................................................................89
Podsumowanie ...........................................................................................................................91
Rozdział 5. D&wik w Delphi...................................................................................................................................... 93
Funkcja PlaySound.....................................................................................................................93
Komponent MediaPlayer............................................................................................................96
Odtwarzanie filmów...................................................................................................................97
Nagrywanie dCwi1ku w formacie WAV ....................................................................................99
Podsumowanie .........................................................................................................................100
Rozdział 6. Korzystanie z Internetu ..................................................................................................................... 101
Przegl7darka internetowa .........................................................................................................101
Instalowanie kontrolki ActiveX.........................................................................................101
Budowa interfejsu ..............................................................................................................102
Kod aplikacji......................................................................................................................103
Instalacja pakietu Indy .............................................................................................................107
Wysyłanie e-maila....................................................................................................................108
Protokół HTTP .........................................................................................................................111
Przekazywanie parametrów do skryptu .............................................................................114
Przesyłanie SMS-ów z programu.............................................................................................115
Podsumowanie .........................................................................................................................125
Zako.czenie ............................................................................................................................................ 127
Rozdział
1.
Zaczynamy
Zanim rozpoczniemy właciw nauk, czyli zajmiemy si wiczeniami, musisz pozna
troch samo Delphi. Jest to niezbdne, aby bezproblemowo kontynuowa zdobywanie
wiedzy. Delphi jest rodowiskiem wizualnym — zawiera kilka okien, formularzy, przyci-
sków i ikon, które na pocztku mog Ci troch zniechci.
Rzut oka na rodowisko
Delphi 6 w wersji podstawowej wyglda tak, jak pokazano na rysunku 1.1.
Rysunek 1.1.
Wygld okna
programu Delphi
 8
Delphi 6. wiczenia praktyczne
Tworzenie programów w Delphi jest o tyle łatwe i przyjemne, *e mamy do dyspozycji szereg
komponentów, które pomog nam osign zamierzony efekt.
Komponent jest obiektem zapewniajcym wykonanie za nas pewnych funkcji. Jest w pewnym
sensie klockiem, a my jestemy budowniczymi. W łatwy sposób mo emy umieszcza!
w programie przyciski, etykiety, listy rozwijane, pola edycyjne itp.
Komponent nie pełni jedynie funkcji dekoracyjnych — w wielu przypadkach pomaga nam
w łatwy sposób osign zało*one rezultaty.
Paleta komponentów
Palet komponentów przedstawiam na rysunku 1.2.
Rysunek 1.2.
Paleta
komponentów
Paleta jest podzielona na zakładki, a same komponenty s uporzdkowane tematycznie. Jak
widzisz, jest ich całkiem sporo, ale i tak w wersji podstawowej programu jest ich stosunkowo
najmniej.
Projektant formularzy
Projektant formularzy, inaczej zwany formularzem lub form, to najwiksze okno znajdujce
si w rodku ekranu.
Rysunek 1.3.
Projektant
formularzy
Projektujc w Delphi, mamy to udogodnienie, *e widzimy, jak bdzie wygldał program
po uruchomieniu. Formularz zapewnia ten włanie podgld. To na nim bdziemy umieszczali
komponenty. Po uruchomieniu programu zniknie jedynie siateczka, któr teraz widzisz.
Drzewo obiektów
Okno przedstawione na rysunku 1.4 to
Object TreeView
. Jest to nowo, która pojawiła
si w Delphi 6.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cocksparrer.xlx.pl
  • Strona Główna
  • doktryna-jakosci.-rzecz-o-skutecznym-zarzadzaniu-(twarda-oprawa) full scan, Zlotemysli.pl - TYLKO FULL WERSJE!, ebooki
  • cyfrowa fotografia ślubna. warsztaty fotograficzne scan, ebooki
  • ebooks mega list epub, Ebooki-megazestaw-EPUB
  • css.-gotowe-rozwiazania full version, Zlotemysli.pl - TYLKO FULL WERSJE!, ebooki
  • de La Fontaine Jean - Bajki, Gry ANDROID, ebooki tablet kids, bajki dla dzieci (tekst)
  • equinox-Iviii, Ebooki, magia, medytacja, rytualy, paranormalne, The Equinox Vol. 1 - Nos. 1-10
  • equinox-Iiv, Ebooki, magia, medytacja, rytualy, paranormalne, The Equinox Vol. 1 - Nos. 1-10
  • equinox-Iiii, Ebooki, magia, medytacja, rytualy, paranormalne, The Equinox Vol. 1 - Nos. 1-10
  • equinox-Iix, Ebooki, magia, medytacja, rytualy, paranormalne, The Equinox Vol. 1 - Nos. 1-10
  • efektywne zarządzanie projektami. wydanie iii helion, ebooki chomikuj
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cukrzycowo.xlx.pl