dotknij i przeciągnij. projektowanie gier na ekrany dotykowe ebook, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Spis tre ciWPROWADZENIEDotknij tej ksiÈ ki! ......................................................................................................... 13Kilka prawdopodobnych powodów, dla których sięgnąłeś po tę książkę! ...........................14Dla kogo jest przeznaczona ta książka? ....................................................................................14Ludzie zawodowo zajmujący się tworzeniem gier wideo ................................................15Przyszli projektanci gier wideo ............................................................................................16Studenci na kierunkach związanych z projektowaniem gier ..........................................17Ludzie, którzy kochają gry wideo ........................................................................................18Po co kolejna książka o tworzeniu gier? ...................................................................................20Czego nie znajdziesz w tej książce .............................................................................................20Bardzo wyrafinowana teoria gier ........................................................................................21Pełna historia gier wideo ......................................................................................................21Programowanie gier na tablety ............................................................................................21Tworzenie szaty graficznej gier na tablety .........................................................................22Lamerstwo ..............................................................................................................................22Co znajdziesz w tej książce .........................................................................................................22Praktyczne informacje ................................................................................................................23…dobre wieści! ............................................................................................................................24ROZDZIAŁ 1.Wojny sprzÚtowe ............................................................................................................. 27Dotykaj mnie! ...............................................................................................................................32Jeszcze więcej sposobów na sterowanie ....................................................................................34Do boju! ........................................................................................................................................36Marsjanie atakują! .......................................................................................................................42PIERWSZY WYWIAD Z DEWELOPEREMPaul O’Connor ................................................................................................................. 45ROZDZIAŁ 2.Klaun na jednokoïowym rowerku .................................................................................. 49Precz z rozwiązłością (treści) .....................................................................................................51No dobrze, ale czy w to się da zagrać? ......................................................................................55Kup książkęPoleć książkę8DOTKNIJ I PRZECIĄGNIJ.PROJEKTOWANIE GIER NA EKRANY DOTYKOWEKrótki przewodnik po jednokartkowcu ...................................................................................57Najpierw funkcja, potem forma ..........................................................................................58Najpierw forma, potem funkcja ..........................................................................................59Długość ma znaczenie .................................................................................................................60Przeciętna sesja trwa od 2 do 5 minut ................................................................................61Czas przejścia gry nie powinien przekraczać kilku godzin ..............................................62Koncepcja gry powinna stawiać na głębię rozgrywki, a nie jej długość .........................64Chęć ponownego przejścia gry jest ważniejsza od ilości treści .......................................65Warto zadbać o naturalne przerwy w grze ........................................................................65Autonomiczna bzdura ................................................................................................................66Chcę być potężny i bogaty ..........................................................................................................68GRY NA ŚWIECZNIKU: PIERWSZAFruit Ninja HD ................................................................................................................ 71ROZDZIAŁ 3.Mistrz Pal Cem Go! ......................................................................................................... 75Prześwietny podręcznik posługiwania się palcem ..................................................................78Masz do dyspozycji tylko dwa (a najwyżej cztery) palce ........................................................86Ręka w rękę ...................................................................................................................................88Wirtualne joysticki są do bani… czy nie? ................................................................................93Dłoń kontratakuje! ......................................................................................................................96DRUGI WYWIAD Z DEWELOPEREMAndy Ashcraft ............................................................................................................... 101ROZDZIAŁ 4.Pogromcy gatunków ..................................................................................................... 105Tworzenie tytułu ....................................................................................................................... 111W grach potrzebna jest fabuła… czy nie? ............................................................................. 114Niewiarygodni narratorzy ....................................................................................................... 125GRY NA ŚWIECZNIKU: DRUGAHelsing’s Fire ................................................................................................................ 127ROZDZIAŁ 5.Zïamigïówki ................................................................................................................... 131Logika to podstawa ................................................................................................................... 135Matematyczne dylematy .......................................................................................................... 139Kup książkęPoleć książkęSPIS TREŚCI9Nie bądź zbyt wymagający ...................................................................................................... 142Fizyka, czyli opór materii ........................................................................................................ 144Cicha woda brzegi rwie ............................................................................................................ 147Czy widzisz to, co ja? ................................................................................................................ 148Najciemniej pod latarnią ......................................................................................................... 151Mądrej głowie dość dwie słowie ............................................................................................. 153Rozwiązanie zagadki to… ........................................................................................................ 155TRZECI WYWIAD Z DEWELOPEREMErin Reynolds ................................................................................................................ 157ROZDZIAŁ 6.ZrÚczno ciowe szaleñstwa ........................................................................................... 161Stare, dobre czasy ...................................................................................................................... 164Chcesz gier… Dobrze, dam Ci gry! ........................................................................................ 168W labiryncie .............................................................................................................................. 172Urok w cenie ............................................................................................................................. 173Pierwsza zasada klubu walki… ............................................................................................... 176Bila w grze .................................................................................................................................. 180Masz, możesz pojeździć moim iPhonem .............................................................................. 183Poczuj bit ................................................................................................................................... 187Historia kołem się toczy .......................................................................................................... 188GRY NA ŚWIECZNIKU: TRZECIAWhere’s My Water? ...................................................................................................... 193ROZDZIAŁ 7.Czïowiek demolka ......................................................................................................... 197Myśl jak artysta ......................................................................................................................... 199System miar ............................................................................................................................... 201Czy my nie rozmawialiśmy już o bohaterach? ..................................................................... 203Usługi tworzenia światów, szybko i profesjonalnie ............................................................. 205Zombie, wszędzie zombie! ...................................................................................................... 211Jak zaprojektować wroga w sześciu łatwych krokach .......................................................... 212Biję się dla mamony i dla sławy! ............................................................................................. 217Elemele-dudki, cios ma przykre skutki ................................................................................. 223Każda akcja ma wywołać reakcję ............................................................................................ 224Dobry gracz to martwy gracz .................................................................................................. 225Kup książkęPoleć książkę10DOTKNIJ I PRZECIĄGNIJ.PROJEKTOWANIE GIER NA EKRANY DOTYKOWECZWARTY WYWIAD Z DEWELOPEREMBlade Olsen .................................................................................................................... 227ROZDZIAŁ 8.Kotek Bazgrotek ........................................................................................................... 231Do rzeczy ................................................................................................................................... 232Palcem po ekranie .................................................................................................................... 234Okiem artysty ............................................................................................................................ 237Podkreślmy słowo „zabawa” ................................................................................................... 240Miau, miau, miau ..................................................................................................................... 242GRY NA ŚWIECZNIKU: CZWARTAJetpack Joyride ............................................................................................................. 245ROZDZIAŁ 9.PograÊ na luzie .............................................................................................................. 251Gry planszowe ........................................................................................................................... 254Gry karciane .............................................................................................................................. 257Gry strategiczne czasu rzeczywistego .................................................................................... 259Jak stworzyć drzewo rozwoju technologii? ........................................................................... 261Gry typu tower defense ............................................................................................................ 263Zabawa w (s)twórcę .................................................................................................................. 266Gry sportowe ............................................................................................................................. 272Gry RPG i MORPG .................................................................................................................. 276Klejnot w koronie gier amatorskich ....................................................................................... 280Klonować czy nie klonować — oto jest pytanie ................................................................... 282PIĄTY WYWIAD Z DEWELOPEREMSam Rosenthal .............................................................................................................. 285ROZDZIAŁ 10.Nowe gatunki ................................................................................................................. 289Mikrogry .................................................................................................................................... 291Gry gestów ................................................................................................................................. 292Sztuka tworzenia sztuki ........................................................................................................... 294Sterowanie pochylaniem .......................................................................................................... 296Bieg w nieskończoność ............................................................................................................ 297Rozszerzona rzeczywistość ...................................................................................................... 303Przyszłość jest już dziś! ............................................................................................................ 307Kup książkęPoleć książkę
[ Pobierz całość w formacie PDF ]