ekspozycja. sekrety doskonałego naświetlania scan, ebooki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Spis treści
Wprowadzenie
15
ROZDZIAŁ 1.
Zrozumieć ekspozycję 19
Deiniowanie ekspozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Skok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
Wartość ekspozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
Równoważne ustawienia ekspozycji . . . . . . . . . . . 22
Tryby ekspozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
Program automatyczny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
Tryb preselekcji czasu naświetlania . . . . . . . . . . 24
Tryb preselekcji przesłony . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
Tryb ręczny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
Pomiar światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
Tryby światłomierza w aparacie . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Punktowy pomiar światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Pomiar centralnie ważony . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
Pomiar matrycowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
Kompensacja ekspozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
Kompensacja ekspozycji
a kompensacja lampy błyskowej . . . . . . . . . . . . 32
Bracketing ekspozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Korzystanie z histogramu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Korzystanie z informacji przycinania . . . . . . . . . . . 36
Formaty plików . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
RAW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
TIFF . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
JPEG . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
ROZDZIAŁ 2.
Praca ze światłem 39
Kierunek światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Światło przednie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Światło tylne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Światło górne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
Światło boczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
Natężenie światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
Barwa światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
Temperatura barwowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
Balans bieli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45
Światło dzienne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
Oświetlenie sztuczne (żarowe) . . . . . . . . . . . . . . 50
Światło luorescencyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
Korzystanie z lampy błyskowej . . . . . . . . . . . . . . . . 53
Światło dopełniające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
Kolorowe iltry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
ROZDZIAŁ 3.
Czas naświetlania 59
Kontrolowanie czasu naświetlania . . . . . . . . . . . . . 60
Kontrola ustawień aparatu . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
Tryb programu automatycznego . . . . . . . . . . 62
Tryb preselekcji czasu naświetlania . . . . . . . 62
Tryb ręczny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
Gdy czas naświetlania jest ważniejszy
niż przesłona . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
Zatrzymanie akcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
Superkrótki czas naświetlania . . . . . . . . . . . . . . . 65
Bardzo krótki czas naświetlania . . . . . . . . . . . . . 67
Krótki czas naświetlania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
Normalny czas naświetlania . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
Długi czas naświetlania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
Bardzo długi czas naświetlania . . . . . . . . . . . . . . . . 72
Panning . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
ROZDZIAŁ 4.
Przesłona 75
Kontrolowanie przesłony . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
Znaczenie liczby przesłony . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
Kontrolki aparatu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
Tryb programu automatycznego . . . . . . . . . . . . 77
Tryb preselekcji przesłony . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Tryb ręczny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Głębia ostrości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Deinicja głębi ostrości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
Kontrolowanie głębi ostrości . . . . . . . . . . . . . . . . 80
Mała głębia ostrości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
Średnia głębia ostrości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Duża głębia ostrości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
Przesłona kontra czas naświetlania . . . . . . . . . . . . 84
Ograniczenia obiektywu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
Szybkości obiektywów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
Dyfrakcja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
Obiektywy o zmiennej i stałej przesłonie . . . . 87
Obiektywy o zmiennej przesłonie . . . . . . . . . 88
Obiektywy o stałej przesłonie . . . . . . . . . . . . . 90
Makroobiektyw, przesłona i głębia ostrości . . 92
ROZDZIAŁ 5.
Czułość 95
Czułość a światłoczułość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
Cyfrowy szum . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
Redukcja szumu przy wysokiej czułości . . . . . . . 100
Redukcja szumu przez ekspozycję . . . . . . . . . . 100
Redukcja szumu za pomocą
oprogramowania lub ustawień aparatu . . 101
Stosowanie wysokiej czułości . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
ROZDZIAŁ 6.
Fotografowanie imprez 105
Wybór ekspozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
Fotografowanie w plenerze . . . . . . . . . . . . . . . . 106
Wykorzystywanie dostępnego światła . . . 106
Stosowanie lampy błyskowej . . . . . . . . . . . . 109
Fotografowanie w słabym świetle . . . . . . . . 110
Fotografowanie w pomieszczeniach . . . . . . . . 111
Korzystanie z dostępnego światła . . . . . . . . 111
Zastosowanie lampy błyskowej . . . . . . . . . . 112
Sprawdzanie ekspozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
Fotograia koncertowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
Właściwy sprzęt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
Aparat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
Obiektywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
Jasne obiektywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
Teleobiektywy i obiektywy
zmiennoogniskowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
Obiektywy stałoogniskowe . . . . . . . . . . . . . . 120
Akcesoria . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Torby fotograiczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Kamizelki fotograiczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
Fotografowanie imprez . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
Wskazówki fotograiczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
ROZDZIAŁ 7.
Zdjęcia portretowe 125
Wybór ekspozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
Przesłona . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
Czas naświetlania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
Wybór oświetlenia i lokalizacji . . . . . . . . . . . . . . . . 130
Wnętrze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
Plener . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
Światło kluczowe portretu . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Wysoki klucz oświetleniowy . . . . . . . . . . . . . 133
Średni klucz oświetleniowy . . . . . . . . . . . . . . 134
Niski klucz oświetleniowy . . . . . . . . . . . . . . . 135
Praca z ludźmi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
Dzieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
Grupy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
Właściwy sprzęt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139
Obiektywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139
Światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
Stroboskopowe światła studyjne . . . . . . . . . 140
Światło ciągłe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
Przenośne lampy błyskowe . . . . . . . . . . . . . . 143
Inne akcesoria . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
Odbłyśniki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
Dyfuzory . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145
Tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
Światłomierz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148
Robienie zdjęć portretowych . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
Wskazówki fotograiczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
ROZDZIAŁ 8.
Fotograia krajobrazu i przyrody 155
Wybór ekspozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
Kiedy fotografować . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
Fotografuj w trybie preselekcji przesłony . . . 157
Tryby pomiaru światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
Fotografowanie śniegu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
Kontrolowanie ekspozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
Właściwy sprzęt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
Obiektywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
Akcesoria . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161
Statywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162
Filtry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162
Odbiornik GPS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163
Makrofotograie przyrody . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164
Fotograia panoramiczna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166
Fotografowanie krajobrazów i przyrody . . . . . . . 168
Wskazówki fotograiczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cocksparrer.xlx.pl
  • Strona Główna
  • easy-cd-creator.-nagrywanie-plyt-cd.-cwiczenia-praktyczne full version, moje ebooki
  • dr George K. Simon Jr. wilk w owczej skórze. jak zdemaskować przeciwnika i skutecznie bronić się przed manipulacją cała książka, ebooki` -2271 plików
  • ebooks mega list epub, Ebooki-megazestaw-EPUB
  • css.-gotowe-rozwiazania full version, Zlotemysli.pl - TYLKO FULL WERSJE!, ebooki
  • de La Fontaine Jean - Bajki, Gry ANDROID, ebooki tablet kids, bajki dla dzieci (tekst)
  • equinox-Iviii, Ebooki, magia, medytacja, rytualy, paranormalne, The Equinox Vol. 1 - Nos. 1-10
  • equinox-Iiv, Ebooki, magia, medytacja, rytualy, paranormalne, The Equinox Vol. 1 - Nos. 1-10
  • equinox-Iiii, Ebooki, magia, medytacja, rytualy, paranormalne, The Equinox Vol. 1 - Nos. 1-10
  • equinox-Iix, Ebooki, magia, medytacja, rytualy, paranormalne, The Equinox Vol. 1 - Nos. 1-10
  • dziękuję, Ebook, Hermiona x Snape
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • megastarosta.xlx.pl