etykieta-w-biznesie cała książka, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDŹ DO:
ETYKIETA W BIZNESIE
Spis treści
Przykładowy rozdział
Autor: Adam Jarczyński
ISBN: 978-83-246-2228-3
Format: A5, stron: 248
KATALOG KSIĄŻEK:
Katalog online
Zamów drukowany
katalog
Kodeks dobrych manier
CENNIK I INFORMACJE:
• Dobre maniery w pracy
• Kindersztuba na co dzień i od œwięta
• Firmowy dress code
• Elegancka wizytówka
• Główne reguły precedencji w biznesie
• Korespondencja tradycyjna, elektroniczna oraz rozmowy telefoniczne
• Właœciwe zachowanie podczas przyjęć
Wszystko, co robisz, rób z klasą!
Zdarza się, iż nawet na wysokich stanowiskach zasiadają ludzie o manierach
dalekich od ideału. Zachowanie Twojego szefa nie musi mieć wiele wspólnego
z arystokratycznym savoir-vivre, a atmosfera w biurze prawdopodobnie nie przypomina
tej z królewskiego dworu. Jednak nie zważając na to, co mówią i robią inni,
Ty zachowaj klasę — zawsze dbaj o takt, dyplomację i dobre obyczaje.
Zapewne niejedno wiesz już o profesjonalnym kształtowaniu własnego wizerunku.
I zdajesz sobie sprawę, że Twoje dobre imię to kapitał, którego nigdy nie powinieneœ
stracić. Opinia osoby dobrze wychowanej działa jak pozytywna aura otaczająca
Twoje biurko. „W uprzejmoœci jest wdzięk i korzyœć” — mawiał Eurypides. I mimo
że kindersztuba stosowana pozornie nie kosztuje zbyt wiele, tak naprawdę jest
bezcenna! Nawet jeœli od razu nie pomoże Ci w karierze, na pewno pozwoli pozytywnie
zapisać się w pamięci współpracowników i kontrahentów. A przecież odpowiednia sieć
kontaktów to Twoja polisa na biznesową przyszłoœć!
Grzecznie, czyli skutecznie
• Zainwestuj w dobre maniery i osiągaj zysk dzięki znajomoœci etykiety.
• Profesjonalnie reprezentuj swoją firmę w kontaktach służbowych
(w tym na przyjęciach).
• Z klasą prowadź spotkania i rozmowy biznesowe.
• Opanuj zasady komunikacji pisemnej oraz telefonicznej.
• Zachowaj takt przy wręczaniu i przyjmowaniu upominków.
• Poznaj role kobiet i mężczyzn w kontaktach służbowych.
• Zwracaj uwagę na różnice kulturowe między Tobą a Twoimi pracodawcami,
klientami lub partnerami.
• Wykorzystaj etykietę jako narzędzie osiągania osobistej przewagi w sytuacji
konkurencyjnej.
Zamów informacje
o nowościach
Zamów cennik
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
Spis treści
Podziękowania
7
Wstęp
9
1.
Powitania
13
Jak się witamy?
14
Przedstawianie przez osoby trzecie
25
Tytułowanie
28
Często zadawane pytania
29
Kwestie do zastanowienia
31
2.
Wizytówka
33
O wizytówce słów kilka
33
Jak posługujemy się wizytówką
38
Często popełniane gafy
41
Trochę dyplomacji i starych obyczajów
42
Bilet przesyłowy
45
Często zadawane pytania
46
Kwestie do zastanowienia
48
3.
Precedencja
49
Główne zasady precedencji w biznesie
50
Pierwszeństwo podczas posiłków i spotkań roboczych
51
Pierwszeństwo podczas wydarzeń specjalnych
61
4
Etykieta w biznesie
Pierwszeństwo podczas podróżowania
66
Często zadawane pytania
67
Kwestie do zastanowienia
69
4.
Korespondencja tradycyjna
71
Przed napisaniem firmowego listu
71
Ważne elementy listu
72
Przykładowy list
75
Kwestie do zastanowienia
77
5.
Ubiór
79
O higienie słów kilka
80
Dress code
83
Typy ubiorów
85
Wiązanie elementów garderoby
101
Często zadawane pytania
111
Kwestie do zastanowienia
113
6.
Wydarzenia specjalne — oprawa protokolarna
115
Rodzaje przyjęć
116
Zapraszanie do restauracji
127
Zaproszenia
130
Konferencja prasowa — przygotowanie od strony protokolarnej
135
Przyjęcie w domu
145
Często zadawane pytania
162
Kwestie do zastanowienia
165
7.
Spożywanie posiłków
167
Spożywanie posiłków na stojąco
168
Spożywanie posiłków na siedząco
172
Porcjowanie i nakładanie potraw na talerz
178
Kilka rad dotyczących spożywania wina
184
Spis treści
5
Słów kilka o toastach
186
Różnice kulturowe
188
Często zadawane pytania
192
Kwestie do zastanowienia
198
8.
Netykieta
199
E-mail
200
WEB 2.0
212
Kwestie do zastanowienia
218
9.
Komunikacja telefoniczna
219
Telefon stacjonarny
220
Telefon komórkowy
232
Kwestie do zastanowienia
237
Słownik
239
Literatura będąca inspiracją i cennym zbiorem doświadczeń
245
Powitania
1
Menederowie, których domen jest sprzeda, szkoleni s przy zaoe-
niu, i pierwsze chwile zwizane z poznawaniem nowej osoby, a przy
tym z prezentacj siebie, maj znaczcy wpyw na zawarcie satysfak-
cjonujcej transakcji. Jednak nie trzeba by handlowcem, by stara si
budowa pozytywny wizerunek za kadym razem, gdy spotykamy si
z klientami, wspópracownikami czy osobami cakiem niezaangaowa-
nymi w nasz zawodow rzeczywisto. Dama i Dentelmen po prostu
wiedz, i pod kad szerokoci geograficzn waciwe powitanie drugiej
osoby jest niezbdnym elementem kulturalnego funkcjonowania w danej
spoecznoci.
Sposób, w jaki si witamy, jest swego rodzaju histori, któr opowia-
damy o sobie. Histori, która zawiera rozdziay dotyczce pewnoci
siebie, elegancji, taktu, elastycznoci, a take poczucia humoru i wiedzy.
Jednak, jak to z historiami bywa, raz mamy pilnych i zaangaowanych
suchaczy, a w innym przypadku osoby, które w ogóle nie zwracaj
uwagi na to, czy dobrze podamy rk, czy si ukonimy i dobrze zapre-
zentujemy. Wyznajc jedn z zasad etykiety, dotyczcej szacunku dla
drugiej osoby, zawsze staram si przedstawia swoj histori z pasj
i zaangaowaniem. O czym z przyjemnoci Pastwu opowiem.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]