dreamweaver ultradev 4. vademecum profesjonalisty helion, ebooki chomikuj

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
SPIS TRECI
Dreamweaver UltraDev 4.
Vademecum profesjonalisty
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: John Ray
T³umaczenie: Szymon Drejewicz, Iwo Nowosielski,
Jan Ostrowski, Tomasz Wrona
ISBN: 83-7197-431-0
Tytu³ orygina³u:
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
days
TY Dreamweaver UltraDev 4 in 21
Format: B5, stron: 650
TWÓJ KOSZYK
Firma Macromedia jeszcze raz wywi¹za³a siê z zadania stworzenia rodowiska do
projektowania aplikacji sieciowych, które ³¹cz¹ si³ê dynamicznych witryn z istniej¹cym
interfejsem Dreamweavera. Program Dreamweaver UltraDev jest jedynym w swoim
rodzaju rodowiskiem projektowania wykorzystuj¹cym najnowsze pomys³y i metody.
UltraDev udostêpnia nie jedn¹, ale trzy ró¿ne technologie serwera (JSP, CFML, ASP),
z  mo¿liwoci¹ rozszerzenia rodowiska pracy o nowe technologie poprzez pluginy.
Ponadto firma Macromedia stworzy³a wersje programu dla Windows i dla Macintosha,
umo¿liwiaj¹c u¿ytkownikom komputerów Macintosh -- zmuszonych wczeniej do
pisania kodu na komputerach Windows -- powrót do znajomych pulpitów.
Pakiet UltraDev mo¿e tworzyæ witryny internetowe w pe³ni sterowane przez bazy
danych poprzez interfejs wska¿ i kliknij (point and click). W odró¿nieniu od innych
pakietów, oferuje on projektantowi mo¿liwoæ podgl¹du danych w czasie rzeczywistym
wewn¹trz interfejsu UltraDeva. Program UltraDev czyni ¿ycie znacznie ³atwiejszym,
umo¿liwiaj¹c osobie projektuj¹cej mechanizmy aplikacji pracê tylko z baz¹ danych,
podczas kiedy projektanci pracuj¹ nad uk³adem strony. Skoñczy³y siê czasy
ustawicznego przesy³ania plików.
Po przeczytaniu tej ksi¹¿ki bêdziesz umia³ wykorzystaæ wszystkie mo¿liwoci
programu UltraDev. Niezale¿nie od tego, czy kiedykolwiek pracowa³e z
Dreamweaverem lub edytorem HTML, ju¿ wkrótce bêdziesz tworzy³ swoje w³asne
witryny internetowe sterowane przez bazy danych. Jedynym warunkiem zrozumienia
wiadomoci zawartych w tej ksi¹¿ce jest podstawowa znajomoæ HTML-a i dostêp do
komputera pracuj¹cego pod kontrol¹ Windows lub MacOS.
Po zakoñczeniu lektury ksi¹¿ki bêdziesz umia³ szybko i z ³atwoci¹ tworzyæ ró¿norodne
aplikacje sieciowe w trzech ró¿nych technologiach serwerów. Staniesz siê jednym
z  w³adców wiata dynamicznych aplikacji.
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
! "#
Interfejs programu UltraDev..................................................................................................23
Struktura menu.......................................................................................................................24
Okno dokumentu....................................................................................................................26
Edycja obiektów ..............................................................................................................27
Rozmiar strony ................................................................................................................27
Wielko() strony a czas pobierania...................................................................................28
Konfigurowanie okna dokumentu ...................................................................................28
Palety narz-dziowe ................................................................................................................30
Obiekty HTML................................................................................................................30
Paleta Properties (Properties Palette) ..............................................................................40
Pozostałe okna i palety ....................................................................................................41
Bezpo(redni dost-p do kodu HTML......................................................................................44
Zaznaczanie elementów w ró9nych widokach ................................................................45
Opcje wy(wietlania kodu.................................................................................................45
Sprawdzanie informacji o znacznikach HTML...............................................................46
Przeszukiwanie dokumentów ..........................................................................................46
Uruchamianie zewn-trznego edytora HTML..................................................................49
Dostosowywanie ustawie= programu UltraDev ....................................................................50
Podsumowanie.......................................................................................................................52
Pytania i odpowiedzi..............................................................................................................52
" $!%& #
Tworzenie pierwszej witryny.................................................................................................53
Definiowanie witryny......................................................................................................54
Uwagi o projektowaniu..........................................................................................................56
Do kogo kierujesz witryn-?.............................................................................................56
Projektuj z my(l? o ró9nych platformach........................................................................56
Nie rób bałaganu! ............................................................................................................57
Podstawowe elementy strony.................................................................................................57
Tworzenie ł?czy...............................................................................................................58
Elementy nagłówka strony — sekcja <HEAD>..............................................................59
Podstawowe atrybuty strony............................................................................................60
Podgl?d projektu strony...................................................................................................61
Sprawdzanie pisowni.......................................................................................................62
 Tabele.....................................................................................................................................62
Wstawianie tabeli ............................................................................................................63
Układ tekstów i grafiki ....................................................................................................66
Tryb „Table Layout” .......................................................................................................70
Paski i przyciski nawigacyjne................................................................................................71
Lista ł?czy........................................................................................................................72
Aktywne obrazki i mapy aktywnych obszarów...............................................................72
Rollovery .........................................................................................................................74
Paski nawigacji................................................................................................................76
Warstwy.................................................................................................................................78
Precyzyjne pozycjonowanie elementów z wykorzystaniem warstw...............................78
Przekształcanie warstw w tabel- i odwrotnie..................................................................81
Ramki.....................................................................................................................................82
Układ ramek ....................................................................................................................83
Paleta Frames...................................................................................................................84
Znacznik <NOFRAMES>...............................................................................................84
Skomplikowane układy ramek ........................................................................................85
Ramki — argumenty za i przeciw...................................................................................85
Formularze.............................................................................................................................86
Testowanie kodu HTML........................................................................................................86
Raporty...................................................................................................................................87
Podsumowanie.......................................................................................................................88
Pytania i odpowiedzi..............................................................................................................88
# $'%' ()
Planowanie witryny ...............................................................................................................89
Mapa witryny...................................................................................................................90
Konwencje nazewnicze ...................................................................................................91
Mapa witryny a UltraDev ......................................................................................................93
Zastosowanie mapy witryny w pracy nad istniej?cymi witrynami WWW.....................93
Zastosowanie mapy witryny do tworzenia nowych stron WWW...................................96
Wprowadzanie istniej?cej witryny WWW do (rodowiska UltraDev ....................................98
Sposoby uzyskiwania dost-pu do danych .......................................................................98
Sposoby realizacji dost-pu do maszyny zdalnej..............................................................99
Korzystanie z poł?czenia...............................................................................................104
Zarz?dzanie witryn?.............................................................................................................106
Weryfikacja ł?czy..........................................................................................................106
Rozproszone (rodowisko edycyjne......................................................................................108
Konfiguracja systemu Check In/Out .............................................................................108
U9ytkowanie systemu Check In/Out.............................................................................109
Notatki projektu.............................................................................................................110
Podsumowanie.....................................................................................................................111
Pytania i odpowiedzi............................................................................................................112
* %%%+,-% #
Czym jest DHTML? ............................................................................................................113
Kaskadowe arkusze stylów............................................................................................114
JavaScript.......................................................................................................................114
Problemy zwi?zane z DHTML-em................................................................................114
DHTML — stosowa) czy nie?......................................................................................115
Podstawowe wiadomo(ci o behawiorach.............................................................................116
Paleta Behaviors ............................................................................................................116
Tworzenie behawiorów .................................................................................................117
Wykorzystanie behawiorów do tworzenia podpowiedzi
wy(wietlanych na pasku statusu przegl?darki............................................................121
Wykorzystanie behawiorów do tworzenia podpowiedzi
wy(wietlanych bezpo(rednio na stronie WWW.........................................................123
Wykorzystanie behawiorów do otwierania nowego okna przegl?darki........................126
Technika „przeci?gnij i upu()” na stronach WWW?....................................................128
Tworzenie animacji za pomoc? narz-dzia Timelines..........................................................133
Paleta Timelines ............................................................................................................133
Klatki kluczowe animacji..............................................................................................135
Mcie9ki ruchu .................................................................................................................136
Inne polecenia palety Timelines....................................................................................138
Flash? Ale9 nic prostszego!.................................................................................................138
Przyciski Flash...............................................................................................................139
Tekst Flash.....................................................................................................................140
Inne techniki „o9ywiania” tworzonych w UltraDev dokumentów WWW..........................141
Narz-dzie programisty JavaScript .......................................................................................142
Podsumowanie.....................................................................................................................144
Pytania i odpowiedzi............................................................................................................145
.&/!%0% *
Wielokrotne wykorzystanie kodu ........................................................................................147
Formatowanie hurtowe, czyli kaskadowe arkusze stylów.............................................148
Wspólne elementy witryny............................................................................................150
Szablony ........................................................................................................................151
Style HTML.........................................................................................................................151
Kaskadowe arkusze stylów..................................................................................................153
Praca z kaskadowymi arkuszami stylów .......................................................................154
Biblioteki .............................................................................................................................161
Tworzenie elementów biblioteki z wykorzystaniem istniej?cego kodu HTML............162
Paleta Assets — widok Library.....................................................................................162
Tworzenie elementów biblioteki od podstaw................................................................163
Szablony...............................................................................................................................164
Tworzenie szablonów z wykorzystaniem istniej?cych stron HTML ............................165
Paleta Assets — widok Templates ................................................................................166
Tworzenie szablonów od podstaw.................................................................................167
Korzystanie z szablonów...............................................................................................167
Paleta Assets ........................................................................................................................168
Listy Site i Favorites......................................................................................................169
Rozszerzanie mo9liwo(ci (rodowiska UltraDev..................................................................169
Rejestrowanie polece=...................................................................................................169
Rejestrowanie polece= do u9ytku tymczasowego .........................................................170
Pakiety rozszerze= programu UltraDev.........................................................................171
Podsumowanie.....................................................................................................................172
Pytania i odpowiedzi............................................................................................................172
1 $!%%%-/
/,%-
Dynamiczne witryny WWW................................................................................................175
CGI ................................................................................................................................176
J-zyki osadzane w HTML-u..........................................................................................177
Działanie dynamicznych witryn WWW..............................................................................178
Przekazywanie zmiennych ............................................................................................178
Cookies..........................................................................................................................181
Tworzenie dynamicznych witryn WWW ............................................................................183
Typowe rodzaje witryn WWW realizowanych jako witryny dynamiczne....................183
Projektowanie dynamicznych witryn WWW................................................................184
Projektowanie baz danych ...................................................................................................185
Słownictwo zwi?zane z modelowaniem struktur baz danych .......................................186
Normalizacja w praktyce...............................................................................................188
Od modelu danych do bazy danych...............................................................................194
Podsumowanie.....................................................................................................................198
Pytania i odpowiedzi............................................................................................................199
$!%&%/2!/%%-%/%!%%- "3
Platformy skryptowe obsługiwane przez UltraDev.............................................................201
Active Server Pages.......................................................................................................202
Java Server Pages ..........................................................................................................203
ColdFusion.....................................................................................................................205
Platforma systemowa dla serwera WWW ...........................................................................206
Technologia przyjazna dla u9ytkownika.......................................................................207
Liczba i rodzaj oferowanych usług................................................................................207
Stabilno().......................................................................................................................208
Współczynnik wydajno() — koszt................................................................................208
Pomoc techniczna..........................................................................................................209
Podejmujemy ostateczn? decyzj-..................................................................................209
J-zyki skryptowe obsługiwane przez UltraDev...................................................................210
Elementy podstawowe...................................................................................................210
Zmienne.........................................................................................................................211
P-tle i instrukcje warunkowe.........................................................................................214
Charakterystyczne elementy aplikacji WWW...............................................................216
Podsumowanie.....................................................................................................................218
Pytania i odpowiedzi............................................................................................................218
!" #
( 4!%!2566!
/7,%- ""
Poł?czenia z bazami danych ................................................................................................221
Konfiguracja poł?cze= z bazami danych.......................................................................222
ODBC w MacOS? Naturalnie — poł?czenie JDBC-ODBC ...............................................231
Konfiguracja klienta RmiJdbc w systemie MacOS.......................................................232
Konfiguracja serwera RmiJdbc w systemie Windows NT............................................233
Instalacja i uruchamianie serwera MySQL..........................................................................236
Instalacja i uruchamianie serwera MySQL w systemach MS Windows.......................237
Instalacja i uruchamianie serwera MySQL w systemach z rodziny Unix.....................238
Testowanie funkcjonowania serwera MySQL ..............................................................239
Konfiguracja Rródeł danych ODBC dla baz danych MySQL .......................................240
Konfiguracja Rródeł danych ODBC dla baz danych Microsoft Access...............................242
Podsumowanie.....................................................................................................................243
Pytania i odpowiedzi............................................................................................................244
) $!&
! 8'%%-% "*
Bazy danych w sieci WWW................................................................................................245
Poł?czenia......................................................................................................................246
Behawiory wykonywane po stronie serwera.................................................................247
Podstawowe behawiory po stronie serwera...................................................................249
Ró9nice w funkcjonowaniu tradycyjnych baz danych i baz pracuj?cych w sieci.........255
Dodatkowe behawiory wykonywane po stronie serwera ..............................................256
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cocksparrer.xlx.pl
  • Strona Główna
  • doktryna-jakosci.-rzecz-o-skutecznym-zarzadzaniu-(twarda-oprawa) full scan, Zlotemysli.pl - TYLKO FULL WERSJE!, ebooki
  • easy-cd-creator.-nagrywanie-plyt-cd.-cwiczenia-praktyczne full version, moje ebooki
  • dr George K. Simon Jr. wilk w owczej skórze. jak zdemaskować przeciwnika i skutecznie bronić się przed manipulacją cała książka, ebooki` -2271 plików
  • cyfrowa fotografia ślubna. warsztaty fotograficzne scan, ebooki
  • ebooks mega list epub, Ebooki-megazestaw-EPUB
  • css.-gotowe-rozwiazania full version, Zlotemysli.pl - TYLKO FULL WERSJE!, ebooki
  • de La Fontaine Jean - Bajki, Gry ANDROID, ebooki tablet kids, bajki dla dzieci (tekst)
  • equinox-Iviii, Ebooki, magia, medytacja, rytualy, paranormalne, The Equinox Vol. 1 - Nos. 1-10
  • dobryadres, e-booki audio booki
  • esencja sukcesji scan, Zlotemysli.pl - TYLKO FULL WERSJE!, ebooki
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • smsownia.htw.pl