efekty specjalne photoshop, FOTOGRAFIA PORADNIKI, Triki Photoshop
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Photoshop.
SPIS TREŒCI
Efekty specjalne
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Scott Kelby
T³umaczenie: Piotr Cieœlak
ISBN: 83-7361-983-6
Tytu³ orygina³u
Format: B5, stron: 375
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Niezwyk³e efekty specjalne stosowane przez profesjonalistów
• Fotomonta¿e i symulacje g³êbi
Rozmycia i deformacje obiektów
Efekty fotograficzne
Cyfrowa obróbka grafiki i zdjêæ daje ogromne pole do popisu projektantom publikacji
drukowanych i witryn WWW oraz fotografom. Standardowe ju¿ zastosowania aplikacji
graficznych, takie jak poprawa kontrastu, korekta kolorów i prostowanie „uciekaj¹cych”
linii, to tylko wierzcho³ek góry lodowej. Dziêki mo¿liwoœciom Photoshopa mo¿emy
ca³kowicie zmieniæ fotografiê — nadaæ jej wygl¹d obrazu, zmontowaæ z inn¹, wprowadziæ
rozmycia i deformacje czy oprawiæ w efektowne cyfrowe „ramki”. Prawdziwie
zaskakuj¹ce efekty uzyskamy, ³¹cz¹c mo¿liwoœci kilku filtrów i narzêdzi. Profesjonaliœci
stosuj¹ takie techniki do tworzenia obrazów, które podziwiamy w prasie i w internecie.
„Photoshop. Efekty specjalne” to ksi¹¿ka napisana przez eksperta w dziedzinie obróbki
grafiki w programie Photoshop — Scotta Kelby. Autor przedstawia efekty specjalne
stosowane przez profesjonalnych grafików i projektantów. Poznasz tradycyjne techniki
retuszowania zdjêæ, efekty tekstowe i sztuczki stosowane w fotografii reklamowej.
Dowiesz siê, jak w niestandardowy sposób wykorzystaæ znane Ci z codziennej pracy
narzêdzia Photoshopa. Ka¿da z technik przedstawiona jest sposób, który u³atwi Ci jej
zrozumienie i opanowanie. Przekonasz siê, jak ³atwo jest uzyskaæ efekty, które na
pierwszy rzut oka wydaj¹ siê niezwykle skomplikowane.
Tworzenie fotomonta¿y
Cienie i poœwiaty
Symulacje odbiæ i tekstur
Efekty œwietlne
Rozmywanie krawêdzi obiektów
Deformacje
Zmiana wygl¹du obiektów tekstowych
Modyfikowanie fotografii
Zostañ specjalist¹ od cyfrowych efektów specjalnych
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
ROZDZIAŁ 1. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .19
Złota kolekcja
Tradycyjne i niezastąpione efekty specjalne
Jak wykorzystać jedno zdjęcie do stworzenia tła
i przestrzennego ujęcia przedmiotu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Przenoszenie obiektu z tła przed napis na pierwszym planie . . . . . 28
Nakładanie obrazków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
Łączenie zdjęcia z jednobarwnym tłem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Podwójna poświata . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Zanikające odbicie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
ROZDZIAŁ 2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
Cień księżyca
Efekty specjalne — cienie
Cienie rzucane przez różne obiekty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .50
Żółte karteczki typu Post-it
®
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .58
Efekt à la Polaroid
®
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .64
Miękka poświata w tle . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .70
ROZDZIAŁ 3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .75
Prawdziwe kłamstwa
Sprawdzone efekty specjalne
Odbicie na szkłach okularów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .76
Piaskowany metal . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .80
Barwienie fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .87
Nakładanie wzorków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .90
Projektowanie menu płyty DVD . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .94
Zdjęcie niczym kadr z filmu science-fiction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .98
ROZDZIAŁ 4. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .103
Klasyka rocka
Stare, ale jare
Przycinanie zdjęć do określonych kształtów . . . . . . . . . . . . . . . . . . .104
Efekt sepii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .110
Wyżłobienia w metalu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .114
Miękkie krawędzie zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .122
Efekt przedartej kartki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .124
Błyski światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .130
8
Spis treści
ROZDZIAŁ 5. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .133
Strumień czasu
Ponadczasowe efekty specjalne
Zmiana koloru obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .134
Telewizyjne linie przeplotu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .137
Efekt rozmycia obiektów w ruchu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .144
Niebanalne krawędzie fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .148
Malowane krawędzie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .152
Dopasowanie kształtu obrazka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .156
ROZDZIAŁ 6. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .163
Poważne efekty uboczne
Efekty, które trudno zaszufladkować
Efekt pikselizacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .164
Projektowanie znaczków pocztowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .168
Dopasowywanie kształtu napisów do obiektów . . . . . . . . . . . . . . . .172
Wytłaczane elementy graficzne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .178
W jaki sposób dodać efekt sztucznych ogni
do nocnych fotografii? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .184
Wyładowania elektryczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .190
ROZDZIAŁ 7. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .199
Bez podtekstów
Klasyczne efekty tekstowe
Napis z chromowanymi krawędziami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .200
Żelowe napisy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .206
Napis z fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .212
Napisy z wieloma obrysami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .218
Trójwymiarowy napis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .224
Efekt cienia zniekształconego perspektywą . . . . . . . . . . . . . . . . . . .230
Efekt „zniszczonych” napisów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .233
Chromowany napis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .242
ROZDZIAŁ 8. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .251
Wehikuł czasu
Tradycyjne efekty fotograficzne
Ostry pierwszy plan i rozmyte tło zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .252
Łączenie dwóch fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .254
Fotomontaż reklamowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .260
Tworzenie odbić . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .266
Kolorowanie czarno-białych fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .272
Tworzenie efektu winiety . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .280
Spis treści
9
ROZDZIAŁ 9. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .285
U progu sławy
Efekty, które widziałeś milion razy
Częściowe przesłanianie fragmentów zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . . . .286
Uzupełnianie fotografii o realistycznie wyglądające napisy
i elementy graficzne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .290
Gwieździste niebo na zdjęciach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .294
Flary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .300
Podkreślenie wrażenia ruchu obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .304
Eleganckie, przezroczyste napisy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .310
ROZDZIAŁ 10. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .317
Samo sedno
Rozdział na niby
Stonowane zdjęcie w roli tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .318
Przenoszenie obiektu z tła przed napis na pierwszym planie . . . . .319
Nakładanie obrazków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .320
Łączenie zdjęcia z jednobarwnym tłem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .321
Podwójna poświata . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .322
Zanikające odbicie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .323
Cienie rzucane przez obiekty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .324
Żółte karteczki typu Post-it
®
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .325
Efekt à la Polaroid
®
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .326
Miękka poświata . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .327
Odbicie na szkłach okularów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .328
Piaskowany metal . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .329
Barwienie fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .330
Nakładanie wzorków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .331
Efekt szumu i barwienie zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .332
Efekt „futurystycznej” siatki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .333
Przycinanie zdjęć do określonych kształtów . . . . . . . . . . . . . . . . . . .334
Efekt sepii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .335
Wyżłobienia w metalu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .336
Miękkie krawędzie zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .337
Efekt rozdartej kartki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .338
Błyski światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .339
Zmiana koloru obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .340
Telewizyjne linie przeplotu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .341
Efekt rozmycia obiektów w ruchu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .342
Niebanalne krawędzie fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .343
Malowane krawędzie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .344
Dopasowanie kształtu obrazka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .345
Efekt pikselizacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .346
10
Spis treści
Projektowanie znaczków pocztowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .347
Dopasowywanie kształtu napisów do obiektów . . . . . . . . . . . . . . . .348
Wytłaczane elementy graficzne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .349
Nakładanie efektu sztucznych ogni na nocne fotografie . . . . . . . .350
Wyładowania elektryczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .351
Napis z chromowanymi krawędziami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .352
Efekt żelowych napisów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .353
Napis utworzony z fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .354
Napisy z wieloma obrysami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .355
Trójwymiarowy napis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .356
Efekt cienia zniekształconego perspektywą . . . . . . . . . . . . . . . . . . .357
Efekt „zniszczonych” napisów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .358
Chromowany napis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .359
Zmiana ostrości wybranych fragmentów zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . .360
Łączenie dwóch fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .361
Fotomontaż reklamowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .362
Tworzenie odbić . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .363
Kolorowanie czarno-białych fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .364
Tworzenie efektu winiety . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .365
Częściowe przesłanianie fragmentów zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . . . .366
Uzupełnianie fotografii o realistycznie wyglądające napisy
i elementy graficzne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .367
Gwiaździste niebo na zdjęciach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .368
Flary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .369
Podkreślenie wrażenia ruchu obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .370
Eleganckie, przezroczyste napisy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .371
SKOROWIDZ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .372
Spis treści
11
[ Pobierz całość w formacie PDF ]